
Dyzeliniai „Audi“ varikliai: pavojai, kurių negalima ignoruoti esant dideliam šalčiui
Ypač šalti žiemos orai neretai vairuotojams sukelia iššūkių, susijusių su variklio ilgaamžiškumu. Nepaisant to, vairuojantys naujesnius „Audi TDI“ modelius dažnai mano, kad šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai yra atsparūs bet kokioms oro sąlygoms. Tačiau pasak https://www.avkparts.lt/ specialistų, šaltuoju metų laiku nepakankama automobilio priežiūra gali tapti rimtų techninių gedimų priežastimi, o toks remontas neretai kainuoja itin brangiai. Staigūs temperatūros pokyčiai, prastos kuro degimo sąlygos ir netinkami vairavimo įpročiai trumpina variklio tarnavimo laiką bei didina neplanuotų išlaidų riziką.
Degalų sistemos apsauga: kaip išvengti užšalimo
Priešingai nei daugelis mano, šaltis veikia ne tik mechanines automobilio dalis, bet ir kuro sistemą. Specialistai pažymi, kad ekstremalios oro sąlygos gali sukelti degalų bake susidarančio kondensato užšalimą bei užblokuoti degalų tiekimą į variklį. Tokiu atveju variklio nebepavyksta įprastai užvesti, o problemą tenka spręsti automobilį transportuojant į šiltas patalpas. Beje, verta atminti, kad pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet šąlantis kondensatas plečiasi, dėl ko tam tikros Audi dalys, susijusios su kuro sistema gali sugesti negrįžtamai. Norint to išvengti, svarbu žiemos metu palaikyti tinkamą degalų lygį kuro bake. Tai efektyviai sumažina kondensacijos riziką ir padeda išvengti šių bėdų. Taip pat verta naudoti ir žiemai skirtą dyzeliną ar priedus, kurie neleidžia degalams tirštėti bei užtikrina sklandų degalų tiekimą net esant itin žemai temperatūrai.
DPF filtro iššūkiai: kodėl regeneracija žiemą neveikia
Ne paslaptis, jog šiuolaikiniai „Audi TDI“ varikliai yra aprūpinti kietųjų dalelių filtru (DPF), kuris sulaiko kenksmingas daleles ir neleidžia joms patekti į aplinką. Tačiau žiemos sąlygomis ir dažnai važinėjant trumpais atstumais, šio filtro regeneracija tampa ne visai efektyvi. Tam, kad DPF filtras išsivalytų, reikalinga ne mažesnė nei 600 °C temperatūra, kuri įprastai pasiekiama tik ilgesnių kelionių metu. Kuomet variklis nespėja įkaisti, suodžių deginimo procesas paprasčiausiai neįvyksta, todėl susikaupusi suodžių masė didina išmetimo sistemos slėgį ir gali sukelti variklio gedimus. Laiku nesprendžiant šios problemos, neišvengiama brangi filtro keitimo procedūra. O siekiant to išvengti, rekomenduojama bent kartą per savaitę leistis į ilgesnę kelionę, kurios metu DPF filtras galėtų išsivalyti.
Variklio šilimas: kodėl svarbu neskubėti
Tinkamas dyzelinių „Audi“ variklių veikimas taip pat priklauso ir nuo efektyvaus oro ir degalų mišinio – tuo pasirūpina puikiai veikiantis turbokompresorius. Tačiau žiemą ši variklio dalis susiduria su pačiais didžiausiais iššūkiais. Pasak AVKparts specialistų, šaltas oras sutirština alyvą, todėl ji negali tinkamai sutepti turbinos guolių. Sparčiai besisukančios turbinų mentės net ir trumpą laiką likusios be tinkamos lubrikacijos gali patirti negrįžtamą žalą. Be to, netinkama degimo kokybė skatina suodžių kaupimąsi ant turbinos menčių ir kintamos geometrijos dalių. Ilgainiui tai sumažina turbinos efektyvumą, sulėtina jos reakciją ir gali lemti įspėjamųjų signalų atsiradimą prietaisų skydelyje. Siekiant apsaugoti turbiną, rekomenduojama prieš išvažiuojant leisti varikliui pašilti bent 3 minutes, o prieš užgesinant – palikti jį dirbti laisvąja eiga bent minutę. Tai leidžia alyvai tinkamai atvėsti ir taip apsaugoti turbinos komponentus nuo gedimo. Beje, vadovautis šiais patarimais taip pat verta ir vasaros sezonu.
Žiemai pritaikyti automobilio skysčiai
Žiemą automobilio skysčių sistema patiria didelį spaudimą, todėl svarbu pasirūpinti, kad naudojami skysčiai būtų tinkami žemoms temperatūroms. Pasak specialistų, verta patikrinti aušinimo skysčio būklę ir užtikrinti, kad jis apsaugotų variklį nuo užšalimo net ir esant 30 laipsnių temperatūrai žemiau nulio. Stiklų plovimo skystis taip pat turėtų būti skirtas žiemai, nes įprasti skysčiai gali užšalti ne tik talpoje, bet ir purkštukuose. Be to, ypatingą dėmesį reikėtų skirti variklio alyvai – žiemai rekomenduojama rinktis mažesnio klampumo alyvą, pavyzdžiui, 0W-30 arba 5W-30, kuri užtikrina efektyvesnę variklio apsaugą šaltuoju metų laiku.